|
|
|
NIKON & NIKON
«Un retrat no és una semblança. En el moment en què una emoció o un fet es transforma en una fotografia deixa de ser un fet i es converteix en una opinió. En una fotografia no existeix la imprecisió. Totes les fotografies són precises. Cap no és la veritat.»
Richard Avedon (Nova York, 1923)
Àlbum fotogràfic
Blanquinegre Seixanta Seqüència de diverses imatges de l'època del blanc i negre, molt abans que s'inventés el digital (1966-1968)
Fugint del mar i entrant al verd Escultura vuicentista que representa el rei Neptú i que presideix la font de la Plaça de Víctor de Reus (2024).
Equilibri fràgil Broc dels rentadors públics de Duesaigües al camí de la Vilamanya i el Castell d'Escornalbou (2022).
Selfie felina Gat blanc que ronda pel jardí de La Vinyeta de Duesaigües i busca recers (2022).
Casament amb garantia ancestral Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí (2002).
¿On és la núvia? Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí (2002).
Alcohol negre Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí (2002).
Balcó voladís Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí (2002).
La deesa de les Torres Bessones Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí. Al fons, les torres Mapfre de la Vila Olímpica en una imatge inèdita. (2002)
El policia de la colònia Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí. (2002)
Camaleó femella Al Park Güell de Barcelona, en una de les accions de commemoració de l'Any Gaudí. (2002)
Secret d'infància A Cannes, en una de les atraccions ambulants a la Croisette els dies del Festival de Cinema. (1990)
La paciència del clic També a París i amb tota seguretat davant del Centre Pompidou. La complicitat de qui es deixa retratar és evident. (1985)
Migdiada a la cavallerissa A Àustria, a la parada de cotxes que hi ha al centre de la ciutat. No era temporada alta. La foto va il.lustrar després el recull de contes i poemes 'Sol de violoncel', de la col.lecció Escornalbou. (1986)
La pela enfarinada A Reus, la nit de Sant Joan, dels anys setanta, en una festa de barri de jocs de cucanya prèvia a les fogueres de la nit. (1974)
El mim del bombí En una plaça de París, segurament que la del Beaubourg. La foto d'aquest mim va il·lustrar després la portada del meu llibre 'Carboni 14'. (1985)
Reflex del retrat Probablement en algun passeig de port d'un llac suís. Vaig intentar copsar la mirada del nen que es deixa retratar per una mà desconeguda. (1992)
¿On he deixat la clau? Al Mercat de les Puces de París o potser el de Londres. El personatge va ambientar un temps després una part de la novel.la 'El violinista de secà'. (1985)
Superpoblació al moll A Suïssa, segurament que a Lausanne. Les gavines ocupen tot l'espai dels llacs i només són mínimament educades les de Ginebra. (1983)
Abans de l'11 de Setembre A Londres, en una de les concentracions de Hyde Park, el més concorregut de la ciutat. (1985)
Fusta vella A París, al barri vell, quan tots els carrers estrets semblen aturats i amb les portes barrades. (1985)
Qui mana paga En un mercat dels afores de París. Les jerarquies fins i tot es noten a l'hora de triar de la parada. (1985)
Parany clàssic A Salzburg, al carrer principal. Una teranyina com aquesta és l'altra cara del bullici dels visitants que busquen un rastre o altre de Mozart. (1986)
Els bitllets se'ls emporta el vent En una fira de Lausanne, un diumenge al vespre. S'admeten apostes. (1984)
Mes papiers! A París, en un míting de carrer que després s'ha fet gairebé habitual i inútil a la vegada a tot Europa. (1991)
Mes papiers! (versió en B/N) Una manipulació d'una de les fotos de la sèrie traspassada a blanc i negre. (1991)
La cadira buida del triomfador ¿En una fira dels afores de París. ¿Menjar per als coloms? ¿Crispetes envasades? ¿Joc d'atzar? (1991)
Minivedette A Cannes, prop de la platja, en una hora lliure de l'allau de projeccions del festival de cinema. (1990)
De quatre en quatre A Londres, en un dels centres universitaris. L'escala porta a una de les dependències dels interns. (1985)
Viatge al centre de la Terra Pels voltants de Duesaigües, prop del Refugi La Vinyeta. Camí senyalitzat per la ruta vella del pantà de Riudecanyes. (1995)
Fora de la cel.la (1) A la presó d'interns joves de la Trinitat de Barcelona, en un concert de rock d'un grup integrant del pla d'inserció. (1988)
Fora de la cel.la (2) Una altra imatge del mateix concert a la presó de la Trinitat. Després, propiciaria l'inici de la novel.la 'El club dels caps rapats'. (1988)
Els coloms de Bahnhofstrasse Era primera hora del matí a Munic. Estava núvol. Els coloms eren l'únic senyal de vida en un ambient fred camí de l'estació. El destí era el nord. (1986)
Fòrum Universal de les Cultures de BCN Reportatge sobre els espais i activitats del Fòrum (2004).
Tornar a Publicacions
© Copyright Andreu Sotorra. Prohibida la reproducció sense l'autorització de l'autor.
|
|
|
|
|