Amb Carlos Lancharro, José Luis González, José Manuel Aguilera, Juan Manuel Caro
Domini públic (Autor text) Domini públic (Direcció) Teenager experience Straithen con Freigthen (Il·luminació) Das paradies experiment (Creació) Das paradies experiment (Direcció)
Sé on ets
Abans
d'entrar en el bucle de les realitats paral·leles de Rimuski, la
perspectiva que té l'espectador és repetir una experiència semblant a
la proposta per Stefan Kaegi a Cargo Sofia Barcelona. Recorda aquella
ventura pel no-land barceloní i li sembla una bona idea deixar-se
portar per noves rutes, aquesta vegada canviant els camioners búlgars
per taxistes de Barcelona.
És millor oblidar-se de qualsevol
referent previ -i del text de presentació- i encarar Rimuski amb
esperit obert. L'últim muntatge de Roger Bernat és un creuament de
línies d'informació que utilitza quatre taxistes com un instrument en
moviment per dibuixar sobre una pantalla el control que una espessa
xarxa de satèl·lits exerceix sobre la població mundial. Un espectacle
per mostrar el poder de localització de les tecnologies de la
comunicació i la seva capacitat per crear realitats simultànies i
trastocar la idea comuna d'espai i temps. Una perversió que Bernat fins
i tot trampeja a l'estil de Heiner Goebbels. Recorden Eraritjaritjaka,
aquella filigrana de l'engany.
El taxi: un bit d'informació
entre molts d'altres. Un vehicle per traçar el rastre del mòbil, els
satèl·lits o el Google Earth amb les seves zones fosques. Tot allò que
ens converteix en una comunitat global interconnectada, amb tots els
seus avantatges i inconvenients. Jocs malabars de la tecnologia que
només adquireixen identitat dramàtica quan Bernat els barreja amb
aquelles intrahistòries que són marca de la casa. Relats de taxistes,
col·laboradors xilens o veneçolans, actors, amics a Ginebra o
espectadors amb el mòbil obert a una aventura.
Màgia Borrás a la
gran caixa d'internet que es converteix en alguna cosa més quan el
coordinador del truc travessa la frontera entre realitat i ficció i el
guió de Taxi driver contamina la realitat del Mercat de les Flors.