|
|
|
_______________
- UM, a punt per volar!
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
Recull de sis novel·les breus que reflecteixen les situacions en què es troben diverses protagonistes preadolescents. Cadascuna d'elles viu diferents conflictes que les obliguen a reflexionar sobre allò que les envolta i que les empeny a prendre decisions, a qüestionar vells estereotips i a madurar abans d'hora per les circumstàncies familiars. Cada novel·la se situa en un àmbit geogràfic i un ambient social diferent, identificats sempre amb el paisatge de la conurbació mediterrània, un espai físic i literari que reflecteix la transformació d'aquesta conurbació en relació a èpoques anteriors: el món urbà de la societat marginada, el món urbà de la societat treballadora, el món urbà de la societat jove sense recursos, el món urbà de la nova generació de la societat benestant, el món urbà que es fusiona amb la immigració o el món rural lligat a la memòria històrica. Aquest cicle novel·lístic té un punt de connexió amb altres novel·les anteriors de l'autor com Allò que Atlanta s'endugué (1983/1993), ¿On és Berna, Ilse? (1983/1993), L'assassí viu a Bellvitge (1987), Griot i Alda (1989), La medalla (1993), El club dels Caps Rapats (1993), Lez dentz del Quel (1994), La primera foto (1994), La filla del ral·li (1995) o Kor de Parallamps (2003). Les sis novel·les de l'actual recull, UM, a punt per volar!, es mouen entre el retrat d'un realisme social molt pròxim i una alenada de surrealisme de to poètic. A La madama del piano, la Tatiana viu en una família de músics, però pel seu aniversari, en lloc d'un violí nou, vol uns patins en línia. A Missatges d'amor i de guerra, la fugida de casa de la Sabina li descobreix que la mare és víctima dels maltractaments del pare. A Les noies del barret, l'Eòlia i la seva mare són desnonades de l'habitació d'un edifici vell del barri del port de pescadors. A L'hospital dels cors, la jove U Ema descobreix la relació del pare amb un amic, tots dos cardiòlegs voluntaris en un país devastat per la guerra. A El xuclador de grafits, a través de l'Anaïs, es fa una mirada poètica a la supervivència d'una societat marginada. I a La iaia del rap, la Greta ajuda la besàvia a fer-se famosa a Internet com a cantant de rap. Les sis protagonistes d'aquest cicle novel·lístic reflecteixen els seus sentiments i les seves contradiccions en un món i un temps tan canviant que les atrapa constantment.
_______________
- La terra de les Dones dels Ulls Mòbils
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
Després de la fugida de casa del jove Sinofós Santpau, del seu viatge mars enllà i de la trobada amb el món oriental, enmig de la sorra, el desert, els camells i el món fantàstic de la geografia fabulosa a l'illa de les Dones dels Ulls Mòbils, el senyor i la senyora Sinofós esperen asseguts en un banc davant del mar que el seu fill que fa anys que ha marxat aparegui tard o d'hora per l'horitzó. Novel·la breu sobre el fet fantàstic —¿o potser real?— d'un noi que creix desmesuradament fins a tenir una alçada gairebé gegantina i que en el seu viatge es barreja amb personatges de la geografia fabulosa. Un relat que parteix de la fabulació i de la tradició d'«El banc dels si no fos» que hi ha en la majoria de ports per a vells mariners i que fa una ullada literària al conte popular El gat amb botes. La novel·la és una faula sobre el fet terrenal i el més enllà.
_______________
- Els Jocs Olímpics d'Hivern de l'alcalde Varaflorida
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
L'alcalde d'una gran ciutat de clima càlid recorda una de les poques nevades que va viure de petit i el ninot de neu que va fer, un dels seus mites d'infància. Preocupat per aconseguir sorprendre els seus electors amb alguna idea brillant des de l'alcaldia, arran d'una altra sobtada i inusual nevada se li acut d'organitzar uns Jocs d'Hivern per posar la ciutat en el centre del món de l'esport. La novel·la té dues parts, la de l'època eufòrica de l'alcalde i la de la commemoració dels Jocs d'Hivern uns anys després, des de la mirada d'un reporter estranger i les descobertes que fa quan l'alcalde ja forma part de la història. L'autor ironitza en clau d'humor i sàtira sobre la dèria de fer uns Jocs d'Hivern en una ciutat on no neva gairebé mai i adverteix que qualsevol semblança amb la realitat més pròxima és simplement fruit de l'atzar o, en tot cas, cal atribuir-la a la fèrtil imaginació del lector.
_______________
- A lloguer o noli
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
Recull de tres narracions i un microrelat onírics que es mouen en el surrealisme però partint del realisme. En el relat A lloguer o noli, els personatges viuen en l'ambient del barri d'una gran urbs pròxim al port i en un edifici de llogaters que pul·lulen al voltant de la mestressa de l'edifici, la senyora Ròcket. El salt al surrealisme va de bracet amb un creuer per la Mediterrània on conflueixen tots els personatges com ànimes en pena. El relat (...) Reptant com les sargantanes i aferrats a la paret (...) és una metàfora d'una població supraterrenal, sempre amb barret fort, que simbolitza la intolerància i la barbàrie que els humans exerceixen amb genocidis cíclics que assoten les diferents generacions. I Cendres de closca de cargol (o el veritable origen de Jacinthe Plumbaginals) reinterpreta en clau de monòleg una manera de veure l’evolució d'un ésser des del seu passat fins a trobar els orígens en una lluita per esbrinar la seva doble personalitat. Les tres narracions van ser guardonades amb diversos premis literaris entre el 1979 i el 1984, el Premi Riba Escorxada, Nit Literària Andorrana, Andorra, 1979 (A lloguer o noli); el Premi Literari Vila de Torredembarra, Tarragonès, 1983 (Reptant com les sargantanes i aferrats a la paret), el Premi L'Encobert, Xàtiva, La Costera, País Valencià, 1983 (Jacinthe Plumbaginals]) i el Premi Vila de Vimbodí, Conca de Barberà, Catalunya, 1984 (Cendres de closca de cargol). El recull es tanca amb el microrelat L'home del barret fort (L'homme au chapeau melon), integrat per dues peces breus: un micropròleg i un microepíleg.
_______________
- Comencem, va dir ella
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
Recull de tres narracions ambientades en la recta final dels anys setanta del segle XX i enmig de l'època anomenada de la Transició, després de la sortida de la Dictadura franquista i l'entrada encara tímida en la Democràcia. Els protagonistes són tots joves que viuen el seu temps i que desperten en un món que es vol nou, sorgit de la grisor del llarg túnel de la repressió del règim dictatorial, i que encara és ple d'incerteses per a les noves generacions. Els ideals, les il·lusions, els projectes i l'energia juvenil topen amb la cruesa de la realitat, els desenganys, les pors, les traïcions, els amors, els desamors i les lluites col·lectives sempre amb un fil d'esperança en un futur que s'endevina millor. El recull integra els relats Comencem, va dir ella; I, tanmateix, s'hi avenia i Plec de braç, els tres guardonats amb el Premi Riba Escorxada, dins de la Nit Literària Andorrana, d'Andorra, el 1979.
_______________
- Ran de mur
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
Recull de tres narracions de caire realista ambientades en la recta final dels anys setanta del segle XX i enmig de l'època anomenada de la Transició, després de la sortida de la Dictadura franquista i l'entrada encara tímida en la Democràcia. Els protagonistes són personatges que viuen el seu temps i que han patit o pateixen les conseqüències de la grisor del llarg túnel de la repressió del règim dictatorial, en un despertar que encara és ple d'incerteses per a les noves generacions. Presos polítics o comuns, funcionaris de presons, motins dels interns, grups activistes a favor dels presos, objectors de consciència contra el servei militar... Els ideals, les il·lusions, els projectes i l'energia juvenil topen amb la cruesa de la realitat, els desenganys, les pors, les traïcions, els amors, els desamors i les lluites col·lectives sempre amb un fil d'esperança en un futur que s'endevina millor. El recull integra els relats Clascs a lloure, Engrunes de ran de mur i Objectar / No objectar, els tres guardonats amb diferents premis literaris entre el 1979 i el 1982: el Premi Rafael Comenge, Alberic, Ribera Alta, País Valencià, 1979, el Premi L'Encobert, Xàtiva, La Costera, País Valencià, 1982, i el Premi Torre-roja, Torroja del Priorat, Priorat, Catalunya, 1980, respectivament.
_______________
- L'ou dels lepidòpters no és petit
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
A partir d'aquest recull de vint-i-sis narracions, ¿qui pot assegurar que l'ou dels lepidòpters no és de debò petit? ¿Qui pot assegurar que el ventall de personatges, tant reals com estrafolaris, d'aquest recull de narracions no són els que formen part del grup de mortals triats pels déus de l'Olimp d'entre més de 180.000 espècies que, com la dels lepidòpters, es troben escampades entre 128 famílies i més de 47 superfamílies? Si els lepidòpters, en fase larvària, es mengen el fullatge i els brots dels arbres, destrueixen les collites i malmeten la fusta —tot i que també són molt útils com a components de la cadena tròfica a través de la qual els individus de diferents espècies d'una comunitat biològica s'alimenten dels precedents i serveixen d'aliment per als següents—, ¿per què els mortals, en la mateixa fase larvària, no poden alimentar-se els uns dels altres i no poden crear la seva pròpia cadena tròfica? Un cop el lector hagi conegut l'auca de personatges de L'ou dels lepidòpters no és petit, detectarà tot el que els uneix i la semblança en les seves actituds i les seves reaccions davant els avatars de la tan antiga com moderna cursa olímpica de la vida.
_______________
- El màrqueting de la Berlinesa
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2017 [1a ed. en suport e-book]
Recull de sis històries amb tot un microcosmos de personatges embolcallats per l'embriaguesa del màrqueting. Cada història relata les vicissituds de les activitats més insòlites relacionades amb el món de l'empresa, de la venda directa o de la direcció comercial, en un aiguabarreig d'elements farcits d'espurnes de realisme màgic. La Berlinesa els uneix a tots com a personatge omnipresent en cadascuna de les històries, ni que hi aparegui amb diferents personalitats. En la Berlinesa conflueixen el motor dels desenganys, les frustracions i les il·lusions de tots els altres personatges, situats en un espai intemporal, però que el lector interpretarà enmig de la frontera entre l'abans i el després de la caiguda del Mur de Berlín. Sis històries que es fusionen en una i que reflecteixen el trencadís provocat per la desaparició d'un marc rural mític i el creixement esbojarrat d'un marc urbà engolit pel màrqueting.
_______________
- Matar l'aranya... i molt més!
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2016 [2a ed. revisada en suport e-book]
Recull de vint-i-tres contes que es mouen entre el gènere fantàstic i el realisme màgic, amb personatges que es fan amics dels lectors perquè mostren la seva cara més amable i també el seu esperit investigador i ple de curiositat per explorar allò que els és desconegut, a vegades amb situacions insòlites o rocambolesques. El recull integra escrits primerencs de l'autor, entre els anys 1977 i 1984, i d'altres de la primera dècada del segle XXI, la majoria dels quals han estat publicats en les revistes Rodamón, Cavall Fort, Zona Jove o AVUI del Jovent, a més dels publicats en llibres col·lectius. El recull aplega també els premis Cavall Fort dels anys 1977 i 1979, i el premi Ciutat d'Olot 1984 de narrativa per a infants i joves.
_______________
- Polaroid
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2016 [2a ed. revisada en suport e-book]
Recull de sis narracions breus escrites totes a cavall de l’última dècada del segle XX i la primera dècada del segle XXI. Sis històries aparentment realistes, però inserides en el gènere del realisme màgic, un gènere que converteix en habitual tot allò que és irreal i ho reprodueix amb una precisió gairebé fotogràfica. Segurament que no és per atzar que el gènere del realisme màgic nasqués precisament a mitjan segle XX, coincidint amb la invenció del mètode Polaroid i l'aparició de la primera càmera instantània. L'autor confessa i justifica així l'elecció del títol Polaroid per aplegar les sis peces del recull. S'hi troben: Polaroid, La Duchess of Hamilton, El ferrocarril blanc, El trabucaire del xerigot de la sal, El Danubi de Ludwig i El trencaclatells del metro.
_______________
- Llavor d'estiraboli
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Foto coberta: LV Arxiu
Barcelona, 2016 [2a ed. revisada en suport e-book]
Recull de vint-i-un contes, la majoria de caràcter oníric, que es mouen entre l'estirabot, la ironia i l'afabilitat, a vegades amb un toc de surrealisme i algunes pinzellades de realisme màgic. El recull integra altres subreculls, escrits primerencs de l'autor, publicats o premiats gairebé tots entre els anys 1979 i 1983, i publicats en diverses mostres col·lectives de narrativa de l'època. S'hi apleguen, revisats ara: Set contes noctàmbuls, Tres grans de llavor d'estiraboli, Cavall i genet, Dues postals de mitjanit amb franqueig concertat, Tres zoocontes i Altius non tollendi, bonsai!
_______________
- No s'hi invita particularment
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Foto parcial coberta: Manel Armengol / Piccsr
Barcelona, 2016 [2a ed. revisada en suport e-book]
Recull de quatre narracions ambientades en la recta final dels anys setanta del segle XX i enmig de l'època anomenada de la Transició, després de la sortida de la Dictadura franquista i l'entrada encara tímida en la Democràcia. Els protagonistes són tots joves que viuen el seu temps i que desperten en un món que es vol nou, sorgit de la grisor del llarg túnel de la repressió del règim dictatorial, i que encara és ple d'incerteses per a les noves generacions. Els ideals, les il·lusions, els projectes i l'energia juvenil topen amb la cruesa de la realitat, els desenganys, les pors, les traïcions, els amors, els desamors i les lluites col·lectives sempre amb un fil d'esperança en un futur que s'endevina millor. El recull integra els relats Molt més enllà del filferro empuat (Premi Puig i Ferreter, 1977), I me'n vaig fer, de carter (Premi La Colla, 1978), Amb l'empremta de les pues glaçades (Premi Rafael Comenge, 1979) i No s'hi invita particularment (Premi Recull, 1979). El primer, inèdit; el segon i el tercer, publicats anteriorment en edicions no venals de la Colla Excursionista Cassanenca (Cassà de la Selva, 1979 i 1983), i el tercer, publicat també anteriorment dins de la col·lecció Creació (núm. 1) de les Edicions del Centre de Lectura, Reus (1979).
_______________
- Els silencis de la Boca de la Mina
Editorial Cruïlla.
Col·lecció Gran Angular,148
Barcelona, 2007 [1a edició]
Barcelona, 2007 [2a edició]
Barcelona, 2009 [3a edició, e-book]
Barcelona, 2016 [4a edició, audiollibre]
Barcelona, 2020 [5a edició]
Barcelona, 2023 [6a edició, e-book Escac Gabinet de Comunicació]
Il·lustracions de Núria Giralt.
Foto coberta 2007 a 2023: Howard Davies.
Coberta 2020: Julián Muñoz
Novel·la realista sobre la història i l'adolescència d'una persona que la condició de perdedor marca per sempre. Pere Gabriel, fill d'una família obrera, creix en un temps de revoltes i incerteses, de lluites polítiques i socials, coneix la pobresa i sap el que és treballar des de petit. La passió per entrar al ram de l'hostaleria se li desperta mentre viu amb uns oncles a la rebotiga d'un cafè concert, on coneix una jove vedet italiana que l'impressiona. Una impressió que se li barreja amb l'amistat d'una noieta de barri, amb qui ha compartit els jocs, les tardes de cine plegats i la fiblada del primer amor. La guerra civil l'obliga a enfrontar-se amb una vida molt dura, però plena d'il·lusions, curiositat i tendresa. La derrota el converteix en un adolescent amb la família trencada i en una víctima innocent de la repressió dels vencedors. Tot plegat, sobretot, li trenca les esperances de futur i li imposa un silenci que amagarà un secret íntim que no revelarà fins a la vellesa quan una jove advocada, que investiga per recuperar la memòria històrica, fa sortir a la llum el seu cas. Pere Gabriel, ara ja un avi, aconsegueix finalment trencar el silenci.
[Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Kor de Parallamps
Editorial Edebé.
Col·lecció Tucan, 93 [1a ed.]
Barcelona, 2003 [2018, 15a ed. Nou Tucà, 8 (cat.); Tucán, 5 (cast.]
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació, 2023 [16a edició]
Il·lustracions de Núria Giralt.
Edició especial en braille i audio. Núms. 3029 i 3030. Barcelona, Madrid, ONCE, 2003.
Traducció a l'espanyol de Pau Joan Hernàndez.
Traducció al gallec d'Iria García Silva.
Traducció a l'euskera de Karlos Zabala.
Novel·la d'enamorament i desengany. La protagonista, Yung, una nena xinesa d'11 anys, adoptada de petita, acaba descobrint que si bé és important aprendre a enamorar-se, encara ho és més aprendre a desenganyar-se. Yung parla al lector gairebé confidencialment, des de la seva experiència, des dels seus dubtes i des de les fantasies pròpies de qui és a la frontera de la primera adolescència. 'Kor de Parallamps' parla també del nostre temps, en una novel·la estructurada en petites històries que per a Yung són la seva gran història. Yung té un germà gran de 24 anys a punt de ser metge que passa per una etapa d'okupa o per una altra d'una ONG a l'Àfrica. Ell és el seu heroi. Per això Yung n'està enamorada. Però la realitat és injusta. Només ella sola és la que pot resoldre els sentiments que l'acompanyen. Premi Edebé.
[Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Llàgrimes de rovell
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2000 [2a ed. 2010 en suport e-book]
Novel·la breu que transcorre en un parc d'atraccions situat a la vora de l'antic far d'un port. El jove protagonista, Bertrandi de Castelleto, viu amb els seus pares en un bungalow del parc, preocupat perquè no fa el 1'40 m que li exigeix la normativa per pujar a unes mítiques muntanyes russes que recreen una llegenda xinesa. Un dia de pluja i tempesta, a la nit, fa una escapada, aparentment per anar a buscar cargols, però en realitat entra en un remolí d'aventures fantàstiques que li permet de conèixer el parc i alguns dels seus personatges de ficció per dins, i també la veritat del que hi ha darrera de la llegenda xinesa del mític Dragó de les muntanyes russes.
[Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Carezza en W
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 1999 [2a ed. 2010 en suport e-book]
Novel·la que transcorre l'última Nit de Cap d'Any del segle i del mil·lenni, en una zona d'habitatges d'alt estànding de la conurbació mediterrània. Estructurada en sis capítols, una dotzena de protagonistes formen un mosaic de la societat de l'època centrada en personatges de bona posició i professions liberals, però ex d'alguna situació personal o professional. Els sentiments, les interrelacions entre ells, l'amor, la mort, les enveges, la generositat, la corrupció, molt d'individualisme, els conflictes de relació i la misèria dels petits esdeveniments personals es disparen a partir d'un inici molt senzill quan es produeix una avaria domèstica inesperada a mitjanit, del Transport Pneumàtic d'Escombraries d'un dels habitatges de la zona. El filtre literari destil·la situacions d'amargor amb un tel d'ironia i un corrent d'humor de fons que tendeix a observar amb tendresa les debilitats humanes, amb moments àlgids i d'excentricitat i una creixent intriga per petits detalls de la trama que no es descabdella fins al final de la novel·la breu en un recorregut circular i un final dominat per l'escepticisme del moment.
[Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Castell de Nines
Editorial Columna.
Col·lecció Clàssica, 277.
Barcelona, 1998
Col·lecció Digital.
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2019 [2a ed. suport e-book]
A la coberta, 'Les filles d'Edward D. Boit (1882), del pintor John Singer Sargent.
Novel·la realista en la qual el novaiorquès John Camprubí comença a rodar a la conurbació mediterrània una pel·lícula que durà el títol de 'Castell de Nines', el mateix nom de l'antiga baronia que un besavi seu, en Nisos, havia aconseguit en propietat amb pacients maniobres. Un vell cafè mig enrunat a l'estació de tren abandonada del Castell de Nines és l'escenari en què John voldrà recrear les passions i desvetllar els misteris que els seus avantpassats hi han viscut al llarg de generacions. La novel·la esdevé un retrat colpidor dels canvis que un espai rural entre grans urbs experimenta pel continu creixement industrial. Els protagonistes de la novel·la viuen intensament la fugacitat de cada instant amb la voluntat de copsar les emocions més profundes de l'esperit humà, tot cercant una resposta als secrets més torbadors dels seus orígens. Premi de novel·la breu Ciutat de Mollerussa. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Bessons, gatons i polissons
Editorial Cruïlla.
Col·lecció El Vaixell de Vapor, sèrie Taronja, 76.
Barcelona, 1996 [2003, 4a ed. suport paper]
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2010 [5a ed. suport e-book]
Il·lustracions de Petra A. Steinmeyer.
Novel·la realista amb tocs de fantasia que té com a protagonistes uns germans bessons que perden de vista els seus pares en un tren de nit a París on han viatjat per primera vegada. Com que l'últim dia de sortida de París, un músic de carrer els regala un parell de gats acabats de néixer, la novel·la relata una sèrie d'aventures al tren que acaben fent descobrir als dos bessons la por, com l'han de vèncer, i també l'enyorament dels pares i la seva primera presa de decisió en relació a mantenir els gatons amb ells i amb el que faran quan tornin a la bugaderia que la família té en un barri prop del port de Barcelona. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Geganter i contrabandista
Editorial Columna.
Col·lecció Columna Xip, 4.
Barcelona, 1996.
Col·lecció Digital.
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2019 [3a ed. suport e-book]
Il·lustració coberta de Francesc Viladot.
Novel·la publicada inicialment amb el títol «Els patafis d'un patagó» (Lectures Moby Dick, 1984). Amb una trama de gènere fantàstic, a partir de la desaparició d'un gegant de festa, s'arriba a descobrir la terra d'on procedeixen tots els gegants de festa major del món. En un viatge que un temporer africà de la vila del gegant desaparegut i un vell almirall de tots els mars fan per un recorregut meravellós, sempre connectat amb la realitat com a referència, s'arriba a una badia on el somni i la fantasia es barregen amb la recerca dels orígens, l'amor i la mort. Una novel·la que es mou pels camins de la descoberta, la solidaritat i la maduració personal. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- La filla del ral·li
Editorial La Galera.
Col·lecció El Corsari, 40.
Barcelona, 1995 (2001, 2a edició).
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Col·lecció Digital
Barcelona, 2016 (3a ed. revisada suport e-book]
Foto coberta de l'autor.
Novel·la realista explicada des de l'experiència de l'Avella, una jove antropòloga nascuda a Tambacounda, segrestada als dos anys del seu clan familiar pel propi pare, i que es va fer gran a Catalunya. És ara, des que viu a París, on treballa, que ho vol saber tot dels seus dos mons d'origen i cultura. ¿Qui va ser la seva mare autèntica? ¿Qui queda del seu clan familiar al Senegal? ¿Té raó la vella endevinaire africana quan li confessa el ritu secret de la seva infantesa? En un relat realista i poètic a la vegada, la protagonista d'aquesta novel·la acaba esbrinant per què el pare sempre li deia que era 'la filla del ral·li'. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- La primera foto
Editorial La Galera.
Col·lecció Grumets, sèrie verda, 80.
Barcelona, 1994 (2008, 2a. edició)
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2012 [3a ed. suport e-book]
Il·lustracions de Maria Espluga.
Novel·la realista que té com a protagonista el Robert, que vol ser fotoperiodista com el seu pare. Però per ara té la responsabilitat de fer d'enxaneta a la colla castellera. Mentre el seu pare és a fer un reportatge fotogràfic amb un comboi d'ajuda humanitària a Sarajevo, Robert aconsegueix la seva primera foto. ¿Tornarà de Sarajevo, el pare del Robert? ¿I la colla castellera, aconseguirà carregar el quatre de vuit amb el Robert d'enxaneta? I si mai es trencava el braç, ¿aconseguiria que la Mònica, que sempre se'l trenca esquiant, li escrivís al colze de guix: "A mi també m'agradaria fer d'enxaneta amb tu"? [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Lez dentz del Quel
Editorial Barcanova.
Col·lecció El Fil d'Ariadna, 29.
Barcelona, 1994.
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2010 [2a ed. suport e-book]
Novel·la realista que té com a protagonista el Quel, un noi que acaba de fer setze anys i vol saber què ha estat la seva infantesa fins aleshores. ¿Per què li ha tocat ser fill únic? ¿Per què li han tocat quatre avis i dos pares per a ell sol? ¿Per què els avis de la casa de muntanya i els de la platja són tan diferents? La troballa d'una carta misteriosa acabarà refent la història de la seva família al voltant de les obres de construcció d'un túnel de ferrocarril, prop de cent anys enrera. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- El coronel de cala Gestell
Editorial Alfaguara - Grup Promotor.
Sèrie Vermella.
Barcelona, 1993 (1996, 2a. ed.).
Col·lecció Digital.
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2023 [3a ed. suport e-book]
Il·lustració coberta de Josep Maria Subirachs.
Novel·la amb rerefons històric. ¿Què va ser allò que va moure el Carrasclet a anar d'aquella manera a dir adéu a les terres que havien estat escenari de les seves proeses? ¿Anava a buscar-hi un tresor que hagués pogut amuntegar en el curs del seu heroic vagabundeig i que tingués amagat en un indret secret? En aquesta novel·la, d'estil narratiu directe i poètic a la vegada, l'autor combina una intrigant especulació literària amb la realitat del desmantellament de la Central Nuclear de Vandellòs. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- El Club dels Caps Rapats
Editorial Columna - Grup 62.
Col·lecció Columna Jove, 72.
Editorial Estrella Polar
Col·lecció Jove
Col·lecció Digital
Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 1993 [1a edició]
Barcelona, 1994 [2a edició]
Barcelona, 1994 [3a edició]
Barcelona, 2008 [4a edició]
Barcelona, 2009 [5a edició, e-book]
Barcelona, 2014 [6a edició]
Barcelona, 2023 [7a edició]
Novel·la realista que té com a protagonista el Nappi, conegut com un jove grafiter que es va guanyar el nom entre els grups que, com ell, freqüentaven els túnels del metro i els murs de la perifèria urbana. De les parets de carrer als temples de l'art hi ha només un pas, però també hi ha molts pots de grafit deixats pel camí i un grapat d'històries que el lliguen a la Rebecca. Si als setze anys, el Nappi no s'hagués rapat el cap i una matinada no hagués anat a les vies del tren amb el seu gos, el Tag, un pastor alemany ensinistrat per ell mateix, moltes de les coses que li van passar no haurien passat. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Alabatxitxau!
Editorial Baula - Luis Vives.
Col·lecció Ala Delta, sèrie verda, 66.
Barcelona, 1993.
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2010 [2a ed. suport ebook]
Il·lustracions de Lluís Filella.
Recull de contes de to irònic que mostren una galeria diversa de personatges: el gall Pau, el tímid gos Lulú, la velleta del bungalow, l'Altre-mico-de-Puerto-Rico, les puces d'un carter calb, el porquet banquer, la selvàtica, l'acadèmic dels conills i l'inventor de la paraula màgica Alabatxitxau! Tots viuen una sèrie de situacions entre l'absurd i el realisme màgic. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Nyatiti: la filla del clan
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2023 [4a ed. suport ebook]
Il·lustracions de Mabel Piérola.
Edicions del Pirata.
Col·lecció El Pirata Verd, 33.
Il·lustracions de Mabel Piérola.
Barcelona, 2007. (3a edició)
Edicions de La Magrana.
Col·lecció El Petit Esparver, 45.
Il·lustracions d'Imma Pla.
Barcelona, 1993. (2a edició)
Caixa d'Estalvis de Terrassa.
Col·lecció Rialles.
Il·lustracions del Concurs de Dibuix Escolar.
Terrassa, 1993 (1a edició).
Recull de sis narracions de gènere fantàstic. La Nyatiti viu en un indret tan meravellós que, per ella, les autèntiques meravelles són els senders de llarg recorregut, conduir un 4x4, fer piragüisme riu avall, volar en un avió ultralleuger, saltar en ala delta, practicar el parapent, anar de cacera o baixar pistes de neu fent eslàlom. I tot això, a la riba d'un riu on les cries de cocodril es congreguen amb els personatges més populars del món, tant si neva com si plou, mentre la Nyatiti hi toca la lira. Premi Lola Anglada. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- La medalla
Editorial Cruïlla.
Col·lecció El Vaixell de Vapor, sèrie Vermella, 54.
Barcelona, 1993 [2007, 9a ed.]
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2014 [10a ed. suport e-book]
Il·lustracions de Consol Sànchez.
Novel·la realista que té com a protagonista la Meritxell, una nena d'onze anys que mentre somnia aconseguir una medalla d'atletisme en una competició comarcal, la vida de cada dia se li complica: no entén perquè la mare ha marxat de casa i està tipa que la tractin com una nena. Però durant el camí que ha de recórrer per arribar a la meta, comprendrà que hi ha coses més importants que guanyar una competició. ¿Val la pena lluitar per una medalla? ¿Per què corre? ¿Que no ho sap que una medalla no és el triomf? Un relat intimista fa que la Meritxell obtingui la complicitat del lector amb una sortida oberta a la interpretació. Premi El Vaixell de Vapor. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Allò que Atlanta s'endugué
Editorial Empúries.
Col·lecció L'Odissea, 67.
Il·lustració coberta d'Enric Casasses.
Barcelona, 1993 (2007, 4a ed.).
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2019 (5a ed. e-book)
(1a edició a Editorial Laia, col·lecció El Nus, núm. 40. Barcelona, 1983. Titol: Ofici de conteste).
Novel·la d'intriga. Dels Jocs Olímpics de Barcelona del 1992 als d'Atlanta de 1996 hi ha quatre anys que serveixen al protagonista d'aquesta novel·la per aclarir el seu propi cas de segrest. El jove periodista aprofita, així, la seva missió informativa a Atlanta. En la història de Barcelona hi ha dues noies, un panda, un revòlver i un pantà. Una intriga amb un anònim escrit a mà: "Diumenge vinent puja al telefèric que travessa el port...". Premi Joaquim Ruyra. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- El violinista de secà
Editorial La Galera.
Col·lecció Grumets, 12.
Il·lustracions de Pep Montserrat.
Barcelona, 1993.
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Col·lecció Digital
Barcelona, 2014 (4a ed. revisada suport e-book]]
Traducció a l'italià (Condaghes, 2002; 5a ed. suport e-book 2018)
Novel·la fantàstica que explica les aventures que viu Pasompé des que decideix abandonar el seu poble per trobar l'aigua que ha desaparegut de la seva terra. Perquè sense l'aigua tan necessària per viure, els sons i la música han desaparegut també del món de Pasompé. En un viatge ple de fantasia, el personatge d'aquesta novel·la es veurà embolicat, entre altres afers, amb una expedició marítima, un congrés de científics que el confonen amb un saurí, un robatori del seu violí i una investigació policíaca, que el porten fins al fons de mons nous que Pasompé desconeixia fins que acabarà descobrint el secret del so del seu violí. Finalista del premi Folch i Torres. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Servei de protocol
Col·lecció Astrolabi.
Editorial Llibres de l'Índex.
Il·lustració coberta de Grainne Cuffe.
Barcelona, 1992.
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Col·lecció Digital
Barcelona, 2016 (2a ed. suport e-book]
Recull de set narracions que es mouen entre el retrat contemporani, la ironia i el realisme màgic. Els protagonistes són personatges de refinada perspicàcia que es troben en situació de fer de testimonis esborronats de fets insòlits. En la seva dèria per trobar-hi innegables senyals d'abús de poder, hi emboliquen el lector. Les històries se situen en una colònia intemporal de bungalows on les disfresses no poden ocultar l'ànima. Realitat i ficció esdevenen gairebé la mateixa cosa. Un executiu rebel, una llibretera de vell, una secretària del servei de protocol, un torero postolímpic, un exrocker enamorat, un immigrant que es vol legalitzar i uns forners que treballen amb perfum de matafaluga dibuixen un retaule de la societat actual, mirada amb el calidoscopi de la ironia. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- El tren de la llet
Editorial Ediliber - Columna
Col·lecció De Tinta, 1.
Barcelona, 1992.
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2016 [2a ed. suport e-book]
Novel·la d'humor. ¿Des d'una calorosa tarda d'agost fins a les sis de la matinada següent, quantes peripècies poden passar dalt d'un tren? A en Quimi Muntada, un taxista barceloní, la mala sort li ha declarat la guerra. ¿S'ha aixecat amb el peu esquerre o senzillament és el pot de la pega? No hauria d'haver robat la dàlia solitària. Ni hauria d'haver conegut en Corleone, ni l'amant, ni la seva filla... ¿O potser no hauria d'haver començat la partida de tuti? A través d'una trama que s'embolica a cada capítol, la novel·la desenvolupa un argument en una nit de tren que s'acaba familiaritzant amb el lector. Premi Ediliber. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Griot i Alda
Editorial Pòrtic - La Galera.
Col·lecció El Brot Jove, 10.
Barcelona, 1989.
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2010 [2a ed. suport e-book]
Foto coberta de Jordi Fornas.
Novel·la realista en la qual Alda, la protagonista, una adolescent decidida i lliure, i alhora vulnerable, s'enamora de Griot, un jove immers en el món de la droga, de la qual depèn i a la qual ho supedita tot. L'autor s'enfronta amb aquesta novel·la al complex i perillós món de la drogaaddicció. ¿Com és una part d'aquest món? ¿Com s'hi entra? ¿Com s'hi viu? ¿Com se'n pot sortir...? Aquestes i altres preguntes troben resposta en la trama d'una història diferent que tracta un tema sòrdid i difícil, però que ho fa també amb tendresa, sensibilitat i un registre contemporani. S'hi coneix una Alda que pren decisions i també canvia la seva manera de fer davant la vida. I s'hi descobreix qui és l'autèntic Griot, el jove Arnau que ella no oblidarà mai més. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- L'assassí viu a Bellvitge
Editorial Empúries.
Col·lecció L'Odissea, 18.
Barcelona, 1987 [2009, 8a ed.]
Barcelona, 2018 [10a edició, e-book]
Novel·la d'intriga que transcorre durant la nit de Reis, amb un jove aspirant a mosso d'esquadra de protagonista, que es troba implicat en un crim i es posa a investigar pel seu compte. 'L'assassí viu a Bellvitge' és una novel·la policíaca, amb dos assassinats, xantatge, tràfic de drogues i un incendi, enmig de negocis respectables. "Bellvitge és un laberint per als qui no som del barri", diu un dels personatges del llibre. És entre aquest laberint i el barri de la Florida, també a l'Hospitalet de Llobregat, que es desenvolupa la seva acció amb un dinamisme i una tensió que es mantenen fins al desenllaç final. Finalista del premi Ramon Muntaner. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Pell de llangardaix
Editorial Zàlata i La Gent del Llamp.
Col·lecció Zenit.
Barcelona, 1988 [2016, 2a ed.]
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2010 [2a ed. suport e-book]
Narració breu
Narració curta d'estil oníric en la qual es fa una introspecció del protagonista a través dels seus records i la seva experiència, motivada a partir de la mort de la mare. Premi La Gent del Llamp.
_______________
- Carboni 14
Òmnium Cultural Baix Camp / Cossetània Edicions.
Col·lecció Escornalbou, 4.
Reus, 1986 [1986, 2a]
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2018 [3a ed. en suport e-book]
Foto coberta de l'autor.
Recull de dotze narracions els protagonistes de les quals expliquen cadascú la seva història aprofitant la febre de les freqüències radiofòniques de la FM i els programes de nit en converses telefòniques. Amb aquesta excusa, els relats fan un recorregut, a vegades amb referències històriques i a vegades psicològiques que, pel fet de ser en primera persona, reforcen la singularitat de cada argument que es mou entre la ironia, l'absurd i el realisme màgic. L'obra, publicada per primera vegada el 1986, escrita tres anys abans, ha estat definida així, per la professora i doctora en filologia catalana, Montserrat Palau (La narrativa al Camp de Tarragona 1979-1985): «Els escenaris, arguments i fins i tot el llenguatge narratiu de l'autor estan més acostats a l'estètica dels anys vuitanta que no pas a la de la dècada anterior. L'autor, per la data de naixement, estaria dins un conjunt global d'escriptors que poden ser anomenats dels «setanta», però en la majoria de les seves obres presenta una tendència més avançada o rupturista, més jove de plantejaments, amb temes fantàstics fora de les preocupacions realistes de maduresa. De la seva narrativa, destaca tant l'estil atractiu i el llenguatge viu i lligat amb els temps actuals com els seus temes. L'autor juga amb la realitat/imaginació, a cops sense límits precisos entre una i l'altra, que envolten els protagonistes en situacions insòlites i també, a vegades, absurdes. La seva característica principal és el dinamisme en els continguts i les tècniques i, sobretot, el dinamisme a l'hora d'enfrontar-se al món de la fantasia». XIX Premi «Ciutat d'Olot» (posteriorment «Marià Vayreda»).
_______________
- Els patafis d'un patagó
Col·lecció Lectures Moby Dick, 7
Editorial La Gaya Ciència
Barcelona, 1984
Introducció de Lluís Busquets i Grabulosa
Disseny coberta d'Enric Satué
Il·lustracions de Pilarín Bayés
Revisada i ampliada amb el títol «Geganter i contrabandista», Editorial Columna, 1996.
Col·lecció Digital
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Barcelona, 2019 [3a ed. en suport e-book]
Patagó va ser un personatge famós dels llibres de cavalleries de la sèrie Palmarín. Fernâo de Magalhâes, que era molt afeccionat a aquesta mena de lectures, va batejar les contrades d'Amèrica meridional —l'actual Patagònia— en honor seu, a causa de les gegantines mesures dels seus habitants. La novel·la, a cavall de la realitat i la ficció, narra l'estranya desaparició d'un dels gegants de la vila de Patagonya, anomenat precisament Patagó, i la història de Fulc i les seves coneixences amb Antonio Pigafetta —el famós navegant—, el cavaller Tirant lo Blanc o míster Darwin, a qui saluda quan surt de Lady Pompis, la discoteca dels patagons. ¿Però Fulc només somnia o, veritablement, quan desapareix el Patagó de Patagonya, comencen els patafis d'un patagó? Entre la fantasia i el somni i les arrels populars i històriques, la novel·la és una faula sobre el món dels gegants i una simbologia del misteri de la mort i la reencarnació.
[Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- Ofici de conteste
Editorial Laia.
Col·lecció El Nus, 40.
Il·lustracions de Sílvia Alcoba.
Barcelona, 1983
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Col·lecció Digital
Barcelona, 2019 (11a ed. revisada suport e-book]]
Novel·la d'intriga. Un ofici ben singular, el de conteste! I és que a l'Herbert, un jove periodista del Matines, se li ha posat al cap de fer de testimoni amb la veritat a la mà. Però hi ha dues noies, i un Panda, i un revòlver, i un pantà, i també hi és «ell»... Tot un pou d'intriga i d'enjòlit amb un anònim al fons escrit a mà: «Diumenge vinent, dia 26, puja al telefèric que travessa el port...»
_______________
- ¿On és Berna, Ilse?
Edicions del Centre de Lectura
Reus, 1983 (1a edició amb el títol «On para ara?»)
Editorial Pòrtic
Barcelona, 1993 (2a edició, revisada).
Edicions Proa - La Galera.
Col·lecció Joves Adults, 6.
Barcelona, 2003 (3a edició, revisada).
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Col·lecció Digital
Barcelona, 2014 (4a ed. revisada suport e-book]]
Novel·la realista en la qual la protagonista, Ilse, una noia de la ciutat suïssa de Berna, té disset anys quan descobreix per casualitat que és afillada i retreu secretament als pares adoptius que no li ho hagin dit mai. Abocada en la seva adolescència a la incertesa interior que la descoberta li provoca, aprofita un viatge a casa d'una amiga de Barcelona per decidir emprendre l'aventura pel seu compte de no tornar a Suïssa. En un recorregut que respira sempre l'alè de la recerca, Ilse evoluciona com a dona i opta per una actitud positiva davant la vida. Premi Joan Santamaria. [Vegeu Guia de Lectura]
_______________
- A l'ombra de la Saloquia
Editorial Grup Promotor.
Col·lecció Els Llibres amb Cua.
Il·lustracions de Carme Riera.
Barcelona, 1981
Editorial Escac Gabinet de Comunicació
Col·lecció Digital
Barcelona, 2019 (2a ed. revisada suport e-book]]
Novel·la breu que es mou entre la història i l'actualitat amb un argument en el qual un nen que habita en un antic castell amb els seus pares que hi fan de conserges, impedeix que l'edifici passi a mans privades i es mantingui obert per als visitants de la rodalia. La novel·la conté elements rondallístics i recupera una sèrie de llegendes populars.
_______________
- No s'hi invita particularment i Set contes noctàmbuls
Edicions del Centre de Lectura.
Col·lecció /Creació, 1.
Reus, 1979
Pròleg de Joaquim Carbó.
Narració curta sobre un argument basat en el moment social de finals dels anys setanta, però des de l'òptica d'uns personatges joves, fruit de la situació històrica de la qual surten. A més, el llibre conte un recull de set contes de to irònic i surrealista amb pinzellades d'absurd. Premi Recull de Blanes. La narració ha estat també inclosa dins de l'edició digital No s'hi invita particularment en suport e-book.
_______________
Publicacions col·lectives
- Retalls de biografia apòcrifa de l'avi Rovelló
Dins del volum 'L'home que regava els llibres. A Josep M. Aloy, en homenatge'.
Edicions de L'Albi.
Berga, Bages, 2022.
Conte breu inserit en el registre del surrealisme, inclòs en el recull de trenta-sis autors i catorze il·lustradors: Pep Albanell, Ramon Besora, Xavier Blanch, Isaac Bosch, Mercè Canela, Llorenç Capdevila, Roser Capdevila, Joaquim Carbó, Maite Carranza, Jaume Cela, Teresa Clua, Anna Crespo, Jordi Cussà, Bernadette Cuxart, Josep-Francesc Delgado, Miquel Desclot, Teresa Duran, Jordi Estrada, Mercè Galí, Pep Garcia, Jaume Gubianas, Valentí Gubianas, Dani Hernández Massegú, Gabriel Janer Manila, Enric Larreula, Pere Martí Bertran, Pep Molist, Joaquim Noguero, Beatrice Nyffenegger, Joan Portell, Miquel Rayño, Fina Rifà, Roser Rojas, Joan Romero, Marta Roqueta-Fernàndez, Carles Sala, Galdric Sala, Màrius Serra, Jordi Sierra i Fabra, Genís Sinca, Andreu Sotorra, Mitus Stampa, Josep Tomàs Cabot, Pep Tort, Joan Turu, Josep Vallverdú, Vicenç Villatoro i Cristina Zafra.
- El robot savi
Dins del volum 'Puzle de contes'.
Zenobita Edicions.
Edició del Centre de Recursos TEA.
Manresa, 2013.
Conte curt inserit en el registre de realisme màgic, inclòs en el recull de dotze autors i dotze il·lustradors, entre els quals figuren Miguel Gallardo, Valentí Gubianas, Roser Capdevila, Pep Molist i Andreu Sotorra.
- El trencaclatells del Metro
Dins del volum '15è aniversari Biblioteca Jaume Vila'.
Mollerussa, 2011-2012.
Microrelat de registre urbà i juvenil inclòs en el recull d'una trentena d'escriptors i il·lustradors entre els quals figuren: Francesc Infante, Joan de Déu Prats, Mabel Piérola, Màrius Serra, Pau Joan Hernàndez, Lluís Farré, Josep Vallverdú, Tàssies, Jordi Folck, Ignasi Blanch, Joaquim Carbó, Miquel Desclot, Àngel Burgas, Pep Coll, Carles Sala, Rebeca Luciani, Gusti, Mercè Arànega, Maria Carme Roca, Francesc Rovira i Andreu Sotorra.
- Optotip olímpic
Dins del volum 'Premis 2006 Centre Comarcal Lleidatà'.
Edicions La Busca.
Col·lecció Narrativa.
Barcelona, 2006.
Narració breu inclosa en el llibre col·lectiu 'Premis 2006 Centre Comarcal Lleidatà'. Amb narracions d'altres quatre autors guanyadors del premi Germans Xuriguera: M. Teresa Massanell, Joan Constans, Narcís Mitjanas i Rafael Tasis Ferrer. I cinc autors guanyadors del premi de poesia Guillem Viladot: Joan Graell, Antoni Ibàñez, Mariluz Muñoz, Lena Paüls i Joan-Ignasi Elias.
- El Joanet de Prades
Dins del volum '40 anys d'històries'.
Editorial La Galera.
Il·lustracions de diversos autors.
Col·lecció Joies de Paper.
Barcelona, 2003.
Microrelat inclòs en el llibre col·lectiu '40 anys d'històries (1963-2003)'. Amb microrelats d'altres 39 autors i il·lustracions de 40 dibuixants.
- El pilar del lleó
Dins del volum 'Castells, castellers i altres contes'.
Editorial Folch - Genius & Co.
Il·lustracions de Maria Espluga.
Col·lecció Allò que és nostre.
Barcelona, 1997.
Conte inclòs en el llibre col·lectiu amb els autors Joaquim Carbó, Aleix Cort, Jordi Folch, Montserrat Galícia, Joan Pàmies i Olga Xirinacs.
- El ferrocarril blanc
Dins del volum 'La vall dels Nabius'.
Editorial Bromera.
Col·lecció Espurna, 31.
Alzira, 1997.
Conte inclòs en el llibre col·lectiu amb els autors Pep Albanell, Mercè Canela, Joaquim Carbó, Pep Coll, Teresa Duran, Josep Antoni Fluixà, Josep Franco, Àngels Gardella, Gabriel Janer Manila i Josep Vallverdú.
- Polaroid
Dins del volum 'Estimats pares'.
Editorial Planeta.
Col·lecció Ramon Llull Narrativa.
Barcelona, 1996.
Conte inclòs en el llibre col·lectiu amb els autors Pep Albanell, Mercè Canela, Joaquim Carbó, Jaume Creus, Jordi Jané, Andreu Martín, Víctor Mora, Xavier Moret i Oriol Vergés.
- Altius non tollendi, bonsai!
Dins del volum 'Premis Literaris Municipi de Calafell / 3a i 4a edició (1988-1990)'.
Departament de Cultura Ajuntament de Calafell
Calafell, 1992.
Premi de Narrativa Salvador Espriu
Inclou les narracions La crònica velleta sense remei, Palustris Matrisoptimae i viceversa, El veí del bungalou del davant, Cavall i genet, Noli me tangere! i Altius non tollendi, bonsai!.
Edició col·lectiva amb els autors Jordi Gebellí, Pere Gil, Maria Biscarri, Remei Ferrerons, Isabel Pahissa, Benjamí Peña, Miquel Rovira, Lluís Calvo, Víctor Alari, Jordi Mata, Miquel López Crespí i Manel Sastre.
- En fila índia
Dins del volum 'Les columnes de Reus Diari'.
Edicions del Reus Diari.
Reus, 1987.
Inclou els 24 primers articles de la columna 'En fila índia', en commemoració dels sis primers mesos del rotatiu, juntament amb les columnes de Jordi Gebellí i Xavier Amorós.
- Amb l'empremta de les pues glaçades
Dins el volum 'Col·lecció de Premis Literaris'.
Colla Excursionista Cassanenca.
Cassà de la Selva, 1983.
Narració breu, premi La Colla 1979, juntament amb les narracions breus dels autors Àngels Pomés i Josep Franco, premi i finalista del 1982 del mateix certamen. Narració inclosa dins de l'edició digital No s'hi invita particularment en suport e-book.
- El veí del bungalou del davant
Dins del volum «III Premi Joan Barceló»
Edicions Robrenyo.
Barcelona, 1983.
Conte curt, premi Joan Barceló 1983, juntament amb altres contes d'autors com Joaquim Soler, Vicenç Altaió, Maria Barbal, Isabel Bes, Joan Cavallé, Ramon Dachs, Carles Duarte, Enric Gomà, Pau Joan Hernàndez, Manuel Joan i Arinyó, Renada Mathieu, Antoni Sala-Cornadó, Carles Singla, Lluís Urpinell i Manuel Vilajosana, entre altres.
- Tres zoocontes
Dins del volum 5a Mostra de Narrativa.
Edicions del Centre de Lectura.
Reus, 1983.
Inclou els contes 'L'acadèmic', 'La passejada' i 'La Selvàtica'.
- Dues postals de mitjanit amb franqueig concertat
Dins del volum 4a Mostra de Narrativa.
Edicions del Centre de Lectura.
Reus, 1982.
Inclou els contes 'El patriota' i 'L'Assumpció Secalletes'.
- Cavall i genet
Dins del volum 3a Mostra de Narrativa.
Edicions del Centre de Lectura.
Reus, 1981.
Conte premi de l'Alcúdia de Carlet del 1980, dedicat a l'escultor italià, Marino Marini.
- Tres grans de llavor d'estiraboli
Dins del volum 2a Mostra de Narrativa.
Edicions del Centre de Lectura.
Reus, 1980.
Inclou els contes 'El costum', 'El funicular' i 'L'enterramorts'.
- I me'n vaig fer, de carter
Dins del volum 'Col·lecció de Premis Literaris'.
Colla Excursionista Cassanenca.
Cssà de la Selva, 1979.
Narració breu, premi La Colla 1978, inclosa en el llibre de premis dels anys 1968 i 1978, juntament amb la narració 'Les estrelles suaus de la primavera', de Guillem Frontera. Narració inclosa dins de l'edició digital No s'hi invita particularment en suport e-book.
- Les cabanes
Dins del volum 'Quaranta i quaranta'.
Editorial La Galera.
Il·lustracions d'Helena Cortès.
Col·lecció As de Guia.
Barcelona, 1979.
Conte inclòs en el llibre col·lectiu 'Mostra antològica de contistes i il·lustradors catalans d'avui'. Presentació de Teresa Rovira i Joaquim Carbó.
_______________
- Cavall Fort
Contes publicats a la revista del 1978 al 1983. Premi Cavall Fort
[Selecció d'il·lustracions d'alguns d'aquests contes]
Les cabanes (núm. 371, gener 1978)
De quan a la cabana del Grassó hi vaig veure titelles, carotes, capgrossos i altres artificis (núm. 411, setembre 1979)
Sergi Routort, Cases Noves, 19, Ciutat (núm. 421, febrer 1980)
Una d'entre tantes històries de les mil i una nits del lloro (núm. 430, juny 1980)
Haurem de menester les herbes de Sant Joan (núm. 431, juliol 1980)
El primer home-gelat de la gran central Cucurullgeliona (núm. 435, setembre 1980)
Qui matina fa farina (núm. 448, març 1981)
De reporter a la bomba de cigrons (núm. 492, gener 1983)
Publicat el 2006
Els inventors d'escalfaorelles (núm. 1061) [text on line]
_______________
- Avui Diumenge
Pa d'or... i forners d'embruix! Il·lustració de Valentina Cruz. Avui del Jovent, 9 setembre 1984. [text on line]
_______________
- Rodamón
Contes publicats a la revista del 1979 al 1984
Els Milhomes: la colla dels set i les nostres dèries. Il·lustració de Lena Paüls (1978)
Carta a bots i barrals. Il·lustració de Lena Paüls (1979)
Esperit de venteguera o sanglot fantasmagòric. Il·lustració de Lena Paüls (1979)
Tot d'un plegat. Il·lustració de Montse Tobella (1979)
L'ase i el pagès que vivien a la Lluna. Il·lustració de Lena Paüls (1980)
Passeu-hi, ara, pel barri, i si sentiu una cançó... Il·lustracions de Lena Paüls (1980)
L'estiu de la llibertat. Il·lustració de Lena Paüls (1981)
Esqueixada de bacallà... hop!. Il·lustració de Lena Paüls (1983)
Verdulaire per palets. Il·lustració de Lena Paüls (1984)
_______________
- Zona Jove
L'atzagaiada. Il·lustració de Lena Paüls (Núm. febrer-març, 1981) [text on line]
_______________
Traduccions fetes per l'autor
De l'espanyol al català
- Diccionari de la novel·la negra nord-americana, de Xavier Coma.
En col·laboració amb el mateix autor de l'original. Col·lecció Seleccions de La Cua de Palla, núm. 50. Edicions 62, 1985.
- Diccionari del cinema negre, de Xavier Coma.
En col·laboració amb el mateix autor de l'original. Col·lecció Seleccions de La Cua de Palla, núm. 100. Edicions 62, 1990.
- El gran llibre dels contes. Selecció de contes populars de Christian Strich. Il·lustracions de Tatjana Hauptmann. Versions catalanes de Montserrat Gonzàlez, Albert Jané, Joan Leita, Josep Miquel Molina, Isabel Negre, Rosa Ricart i Andreu Sotorra. Editorial Barcanova. Barcelona, 1990 (2a edició, 2001).
Del francès al català
- El misteri de la planta Tako
Còmic de Dick Briel, dins de la sèrie d'àlbums Professor Palmera, d'Editorial Joventut. Barcelona, 1990.
_______________
Il·lustradors i fotògrafs que han col·laborat en diferents etapes en les publicacions de l'autor [descarregueu document Word]
_______________
¿Vols donar la teva opinió sobre algun dels llibres de l'autor?
_______________
¿Vols tornar a dalt?
|
|
|
|
|